Babalık davası dilekçesi örneği

Babalık Davası Dilekçesi Örneği

Babalık davası dilekçesi örneği ile babalık davası açılması talebinde bulunulabilir. Babalık davası dilekçesi örneği doldurulurken dikkat edilmesi gerekenler hem dilekçenin içerisinde yer alan talimatlarda hem de aşağıda yer alan dikkat edilmesi gerekenler başlığında belirtilmiştir.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgi alarak dilekçeyi daha doğru yazmak için “babalık davası” yazımızı okuyabilirsiniz.

Babalık Davası Dilekçesi Örneği

Aşağıdaki babalık davası dilekçesi örneğinin bir taslak niteliğinde olduğu unutulmamalıdır. Her olayın kendi özgü koşulları dikkate alınarak özel bir dilekçe hazırlanmalıdır. Ayrıca usul hukuku kurallarına dikkat edilmelidir. Usul hukukunda hatalar yapılması durumunda haklı olsanız bile talebiniz ret ile sonuçlanacaktır. Bundan dolayı hukuki destek alınması tavsiye edilir.

Dilekçe Örneği-1

DAVALI: İsim-Soyisim, T.C Kimlik Numarası, Adres

KONU: Babalık davası konulu babalığın tespiti talebi içermektedir.

1. Müvekkilimiz ile davalı arasında, …/…/… – …/…/.. tarihleri arasında, … Apt. adresinde gerçekleşen birliktelik, ileride planlanan evlilik nedeniyle yaklaşık … yıl süren bir süreci kapsamaktadır. Müvekkilim, bu süre zarfında davalı ile fiilen birlikte yaşamış ve yaşanan cinsel birliktelik sonucunda hamile kalmıştır. Bu durumu öğrenen müvekkil, defalarca resmi olarak evlenme teklifinde bulunmuş ancak davalı, vaat edilen evliliği gerçekleştirmemiştir. Aksine, müvekkil hamile olduğu dönemde davalı, başka bir kadınla ilişki yaşamaya başlamıştır. Müvekkil, bu duruma rağmen evi terk etmemiş ve davalıyı evlenmeye ikna etmek için çaba sarf etmiştir. Ancak davalı, …/…/… tarihinde evi terk etmiştir.
  1. Müvekkil, davalının evi terk etmesinin ardından zorlu bir yaşam süreci ile karşılaşmıştır. Hamileliği sebebiyle çalışamayan müvekkil, diğer gelir kaynaklarından yoksun kalarak büyük zorluklarla karşılaşmıştır. Hamilelik sürecinde davalı ile iletişim kurmak için çaba sarf etmiş, ancak davalı bu görüşme taleplerini reddetmiştir. Müvekkil, hamilelik ve doğum sürecini yalnız geçirmiştir. Doğum giderleri ve hastane masraflarını karşılamak için büyük zorluklarla mücadele etmiştir. Tanık listesinde yer alan kişiler, mahkemenizce uygun görülmesi halinde bu durumu doğrulayacaklardır.
  1. Küçük …/…/… tarihinde dünyaya gelmiştir. Davalı, doğumdan sonra müvekkil ve çocuğu ile iletişim kurmamış ve mali yükümlülüklerini yerine getirmemiştir. Davalı, müvekkilin hamile olduğu dönemde çekilen fotoğraflarla çocuğunun babası olduğunu bilmekte olup, bu durum gerekli araştırma ve incelemelerle de kanıtlanabilecektir. Bu sebeplerle Mahkemenizden küçük …’ın babasının davalı olduğunun tespitini ve …TL doğum gideri, …TL geçim gideri, …TL gebelik ve doğumun gerektirdiği masrafların davalıdan tahsilini talep etme zorunluluğu ortaya çıkmıştır.

(Yukarıdaki üç paragrafta yer alan bilgileri kişi kendi durum ve koşullarına göre doldurmalıdır)

HUKUKİ DELİLLER: Doğum Kaydı, Nüfus Kaydı, DNA Testi, Fotoğraflar, Tanık İfadeleri ve sair hukuki deliller.

HUKUKİ SEBEPLER: Türk Medeni Kanunu madde 301, madde 302, madde 303, madde 304 ve sair hukuki sebepler

NETİCE-İ TALEP: Yukarıda belirtilen sebeplerle, davalının küçük …’ın biyolojik babası olarak belirlenmesine ve bu doğrultuda, … Türk Lirası tutarındaki doğum masrafı, doğum öncesinde ve sonrasında altıar haftalık geçim giderleri için ayrı ayrı … TL, ayrıca gebelik ve doğumla ilgili diğer harcamalar için de … TL olmak üzere toplam … TL’nin davalıdan tahsil edilmesini talep ederim. Ayrıca, yargılama masrafları ile vekalet ücretinin karşı tarafça karşılanmasına karar verilmesini saygılarımla arz ederim.(…../……../……)

Dilekçe Örneği-2

DAVALI: İsim-Soyisim, T.C Kimlik Numarası, Adres

KONU: Çocuk tarafından babalık davası konulu babalığın tespiti talebi içermektedir.

1. Müvekkilimin annesi ile davalı, geçmiş yıllarda evlilik dışında bir birliktelik yaşamışlardır. Bu ilişkiden müvekkilim dünyaya gelmiştir. Müvekkilimin annesi, biyolojik babanın çocuğu tanımasını talep etmiş, ancak davalı bu talebi reddedince, müvekkilimin annesi zorunlu olarak müvekkili kendi hanesine kaydetmiştir.
  1. Müvekkilim, …/…/… tarihinde ergin hale gelmiştir. Annesinin biyolojik babasının kendisini tanımadığını öğrendiği için, zorunlu olarak annesinin hanesine kaydedildiğini fark etmiştir. Bu nedenle, biyolojik babası ile soy bağının tesis edilmesi amacıyla bu davayı açma zorunluluğu ortaya çıkmıştır.

(Yukarıdaki iki paragrafta yer alan bilgileri kişi kendi durum ve koşullarına göre doldurmalıdır)

1. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 301. maddesinin 3. fıkrasına göre, babalık davası; eğer dava anası tarafından açılmışsa Cumhuriyet savcısına ve Hazine’ye; eğer kayyım tarafından açılmışsa anaya ihbar edilir. Bu hüküm doğrultusunda, gerekli prosedürlerin başlatılmasını talep ediyoruz.

HUKUKİ DELİLLER: Doğum Kaydı, Nüfus Kaydı, DNA Testi, Tanık İfadeleri ve sair hukuki deliller.

NETİCE-İ TALEP: Yukarıda özetlenen ve resen göz önüne alınması gereken gerekçelerle davamızın lehimize sonuçlanması, müvekkilim ……………… adına babasının belirlenmesi ve nüfus kaydının düzeltilmesi amacıyla davanın kabulü talebinde bulunuyoruz. Ayrıca, yargılama masrafları ile vekâlet ücretinin davalı tarafça karşılanmasını saygılarımla talep ediyoruz.(…../……../……)

Dilekçe Örneği-3

DAVALI: İsim-Soyisim, T.C Kimlik Numarası, Adres

KONU: Anne tarafından babalık davası konulu babalığın tespiti talebi içermektedir.

1. Müvekkil ile sanık, sanığın evlilik dışı ilişkilerinden kaynaklanan bir durum nedeniyle mahkemelik olmuştur. Müvekkilimin, bu ilişki sonucu dünyaya gelen çocuğunun kimliği konusundaki taleplerine rağmen, sanık bu taleplere uygun bir yanıt vermemiştir. Bu sebeple, müvekkilim zorunlu olarak çocuğunu, evlilik dışı bir durumdan kaynaklandığı için kendi nüfusuna kaydettirmiştir.

(Yukarıdaki paragrafta yer alan bilgileri kişi kendi durum ve koşullarına göre doldurmalıdır)

1. Türk Medeni Kanunu’nun 301. maddesinin 1. fıkrasına göre, çocuk ile babası arasındaki soybağının mahkeme tarafından belirlenmesi talep edilebilir. Bu çerçevede, müvekkilim tarafından çocuğun annesi olarak dava açılmıştır. Türk Medeni Kanunu’nun 426. maddesinin 2. fıkrasına göre, yasal temsilcinin menfaati ile çocuğun menfaati çatışıyorsa, çocuğu temsil etmek üzere bir temsil kayyımının atanması talep edilmektedir.
  1. Türk Medeni Kanunu’nun 301. maddesinin 3. fıkrasına göre, babalık davası durumunda, ilgili bilgiler Cumhuriyet savcısına, Hazineye, dava anne tarafından açılmışsa kayyıma, kayyım tarafından açılmışsa anneye ihbar edilmelidir. Bu hükme uygun olarak gerekli işlemlerin başlatılmasını talep etmekteyiz.

NETİCE-İ TALEP:

Yukarıda özetlediğim gerekçelerle birlikte, davanın lehimize sonuçlanması amacıyla şu taleplerde bulunuyoruz:

• Davanın kabulüne,
  • Davalının küçük ………….’nın, babası olduğunun mahkeme tarafından tespit edilerek nüfus kütüğüne tesciline,
  • Yargılama giderleri ve vekâlet ücretinin davalı tarafından karşılanmasına karar verilmesini,

Bu taleplerimizi saygılarımla arz eder, gereğinin yapılmasını talep ederim.(…../……../……)

Babalık Davası Dilekçesi Örneği Yazılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Babalık davası dilekçesi örneği doldurulurken her olayın kendi özgü koşullarına dikkat edilerek doldurulmalıdır.
  • Babalık davası dilekçesi örneği doldurulurken netice-i talep bölümünde talep edilecek hususlar eksiksiz ve açıkça yazılmalıdır.

Görüldüğü üzere, babalık davası dilekçesi örneği hazırlanırken dikkat edilmesi gereken birçok nokta mevcuttur. Bunlarda eksiklik olduğu takdirde, zaman kaybı ve gereksiz masraflar gündeme gelir. Gerek dilekçe hazırlama gerekse sonraki dava sürecini doğru şekilde yürütebilmek adına, alanında uzman bir avukattan destek almakta fayda vardır.